آمار 40 چراغ! غلطیدن در ورطه بی تعهدی - مبارز(یک بچّه مسلمان)
مبارز(یک بچّه مسلمان)

40 چراغ! غلطیدن در ورطه بی تعهدی

شنبه 89 مرداد 9 ساعت 11:24 صبح

با خود گفتم یکبار هفت نامه معروف نگاه داشته چهل چراغ را بخوانم و بدانم کسانی که به دروغ خودشان را نماینده ی نسل من می دانند، چه می گویند؟

کجایید بچّه لات های کوی و برزن تهران! که حداقل غیرت داشتید و نام ناموس پرستی توی واژگان تان پیدا می شد. کجایید که ببنید اینها ناموس های خودشان را عمومی کرده و با هزار قلم آرایش آنها را به حجله عروسی چشم های هزاران نا محرم روانه می کنند( برو متحجر! الان عصر موتوره نه شتر!!!)

خیلی جالبه روی جلد چهل جراغ زده هفت نامه ی فرهنگی،هنری،احتماعی و...و اسمی از سیاست در آن نیست ولی چندین صفحه در مورد خاتمی و میرحسین موسوی مطلب می بینید! البته موضع های گاهی مغرضانه همین دوستان خالی از سیاست( به تعبیر روی جلد!) در مورد دولت نهم جای بسی فکر دارد!

ابتدای چلچراغ با معرفی یک عضو کمونیست فرانسه شروع می شود فردی به نام مارگریت دوراس! (خدا جون خیلی مظلومی!)

در طول این هفت نامه شعر های نیما دهقانی را می بینید! اسمش برایم آشناس! آهان توی پویش دعوت از خاتمی شعر هایی خواند! اتفاقا از یکی از شاعران طنز پرداز در مورد نیما دهقانی سئوال کردم! آن شاعر گفت شاعر گم شده اش عدالت است نه افراد و نه حزب! خوب شاعر درباری شاخ و دم که نداره! گاهی کم آوردنش در نیاوردن قافیه های درست حال آدم را بهم می زند!

مصاحبه با باران کوثری به بهانه حضور در برنامه کلاه قرمزِی! همان اول با کمال وقاحت اعلام می کند که باران کوثری را نماینده نسل ما به حساب می آورد! کدام نسل! نسلی که فقط بخاطر داشتن قیافه و البته گاهی پارتی ها و رانت های عجیب و غریبی که من و شما هیچ وقت از آن اطلاع پیدا نمی کنیم! میلیون میلیون پول میگیرن و دست آخر هم فحش به انقلاب و ... می دهند!

از سفر به اهواز گفتند! از رفتن به دیاری که هر کس اولین فکری به ذهن اش می رسد حنگ و سالهای دفاع مقدس ولی..ولی انگار نیاوردن حوله و جدا کردن خانم ها و آقایون چهلچراغی در هتل و نوعی نارضایتی ذاتی با گفتن با حفظ شئونات خیلی مهمتر است!

بخش ورزش و علی دایی! هیچ چیز نمی توانم بگویم! زدن عکس قلیان کشیدن دایی! عکس عروسی دایی! رفتن کنسرت دایی! رخش سیصد میلیونی دایی! ...دایی! ...دایی! از چراغ نفتی گفتن! از آمدن برق به ایران! از خدمات شاهان پهلوی! از دختر روشنفکر ناصر الدین شاه! تاج السلطنه!

قسمتی که واقعاً جای تاسف دارد برای این جور هفته نامه های بی متعهد زمانی است به معرفی گوگول می پردازند! ( انگار ایران خودش نویسنده و مشاهیر ندارد! ) از مردن گوگول اظهار تاسف می کنند و آن را غیر قابل باور می کنند و از فردی ملحد و پوچ گرا و کسی که در کتاب هایش آبروی پیامبر اکرم را می برد و اسلام و مسلمین توهین می کرد یعنی صادق هدایت نقل قول در تعریف گوگول می کنند!  من برای مسئولینی که کتاب های این فرد ملحد را می گذارند در جمهوری اسلامی چاپ و توزیع شود تاسف می خورم!

چهلچراغ خود هفت نامه ای است اسم نسل سوم را دارد! ولی از تعهد انقلابی بویی نبرده! از خدا و نه از انقلاب! ایام شهادت شهید آوینی را پشت سر گذاشتیم ولی هیچ یادی در این هفت نامه از ایشان نشد! چرا که شهید آوینی معتقد به هنر دینی متعهد بود نه قبول کردن و غلطیدن در ورطه های ضعف مخاطب و پر کردن وقت هایش با مظاهر پوچ دنیایی!

التماس دعا مبارز(یک بچّه مسلمان)


نوشته شده توسط : محسن اردستانی رستمی

نظرات دیگران [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

دوریش
تناقض راه شهدا و جنبش سبز
گروه یوتوبی-عملیات شهید حسین غلام کبیری
همکاری در گروه یوتوبی
تو برای خدا کار نمی کنی...
[عناوین آرشیوشده]


Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کلیپ موبایل مبارز