آمار از جبرئیل امین تا جبرئیل سلحشور! - مبارز(یک بچّه مسلمان)
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مبارز(یک بچّه مسلمان)

از جبرئیل امین تا جبرئیل سلحشور!

شنبه 89 مرداد 9 ساعت 11:25 صبح
قبل از هر چیز باید از برادران مومن و متعهدی چون آقای سلحشور که کار های مذهبی می کنند، تشکر کنیم. ولی کار مذهبی کردن خیلی سخت است و البته انتقادی های را نیز در بردارد.

سریال یوسف پیامبر تا اینجا دو سه بار تضاد صریح با آیات قرآن و قول مشهور تفاسیر داشته که از آن گذر می کنیم. ولی مسئله اینجاست که آقای می شود هر معنای مجردی را تصویر کشید؟

نشان دادن ملائکه و تصویر کردن آن کار بسیار سخت یا اصلاً نشدنی هست! به نظرم یهودیان بودند که فرشتگان را دختران خدا می دانستند و این تعبیر غلط در ادبیات ما هنوز پا برجاست و اسم بعضی خانم ها به فرشته نامگذاری می شود. ولی در سریال یوسف پیامبر حضرت جبرئیل بصورت مردی ظاهر می شود که اصلا کار درستی نیست! برای مثال در آیه یک سوره فاطر آمده است که فرشتگان دو یا سه یا چهار بال دارند! ولی جبرئیل در سریال یوسف پیامبر چنین خصوصیاتی ندارد. نکته دیگر این است که جبرئیل همیشه به یک صورت به خدمت پیامبران نمی رسیده برای مثال در روایات داریم که جبرئیل بر حضرت رسول یکبار بصورت پرنده ای که ششصد بال داشت و یا در هئیت یک جوان زیبای عرب به نام " دحیه کلبی" و ...رسیده است.

بیان قرآن تمثیلی هست و گاهی تبدیل کردن آن فیلم و تصویر، انسان را از معارف عمیق آن دور می کند. برای مثال در آیه ی 261 سوره بقره حضرت ابراهیم برای آرام گرفتن دلش از خدا می خواهد نشانش دهد که چگونه مردگان زنده می شود. و خدا امر می کند که چهار حیوان را حضرت ابراهیم ذبح کند و در چهار قله بگذارد و آن هار ا صدا بزند! اما معرفتی که در پشت این قضیه خوابیده است بسیار عجیب و جالب است! امام صادق ع فرمود حیوانات صور و مُثُل اعمال هستند. و نیز امر به ذبح کردن این چهار حیوان به امر خدا نیز باید دلیلی داشته باشد. خداوند از حضرت ابراهیم می خواهد چهار حیوان را ذبح کند، منظورش این است که چهار خصلتی که در این حیوانات هست و آن ها نماد این خصلت ها هستند در نفس حضرت ابراهیم ذبح شود. خروس نماد شهوت رانی، طاووس نماد زر و زیور و نقش و نگار، اردک نماد لجن خواری و کرکس نماد مرده خواری!

علاوه بر این نشان دادن صورت افراد معصوم است. کار خوبی که فیلم هالیوودی محمد رسول الله( از این نظر هالیوودی اجازه دادند چنین فیلمی ساخته شود که جنگ های پیامبر با یهودیان در این فیلم حذف شده!!!) صورت پیامبر یصورت " پی یو وی " می باشد و شما شمایلی از حضرت رسول نمی بینید!

نشان دادن حقایق مجرد، این حقایق از تجرد تهی شده و به اموری صرفاً کمّی استحاله پیدا می کنند.

التماس دعا مبارز(یک بچّه مسلمان)


نوشته شده توسط : محسن اردستانی رستمی

نظرات دیگران [ نظر]



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

دوریش
تناقض راه شهدا و جنبش سبز
گروه یوتوبی-عملیات شهید حسین غلام کبیری
همکاری در گروه یوتوبی
تو برای خدا کار نمی کنی...
[عناوین آرشیوشده]


Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت
وبلاگ-کلیپ موبایل مبارز